18 februari 2021

Jaarverslag 2020

2020 heeft ons laten zien dat vergaande verandering mogelijk is. Dat het mogelijk is om zorg voor elkaar te (her)waarderen, elkaar te helpen, minder te vliegen en de aarde rust te geven, samen te werken voor het/ons collectieve welzijn en leven en relaties boven winst te plaatsen. Belangrijke veranderingen die kunnen leiden tot een door feminisme gedreven ‘nieuw normaal’ dat gloort aan de andere kant van de crisis.

Mama Cash is er trots op een impuls te kunnen geven aan het werk van feministische activisten die als gevolg van de pandemie nieuwe manieren moeten vinden om hun gemeenschappen te organiseren en te mobiliseren.

Vorig jaar gaf Mama Cash 229 subsidies aan 195 groepen vrouwen, meiden, trans en intersekse personen en aan vrouwenfondsen in 67 landen over de hele wereld, samen in totaal meer dan €5,5 miljoen.

Lees de samenvatting van ons jaarverslag over 2020 hier en houd ons in de gaten voor het volledige jaarverslag dat in april uitkomt.

Hartelijk dank!

We zijn iedereen die Mama Cash in 2020 heeft ondersteund enorm dankbaar. Dankzij de gulheid van onze donateurs en institutionele donoren kunnen vrouwen-, meiden-, transgender- en interseksegroepen en vrouwenfondsen overal ter wereld onverschrokken opkomen voor mensenrechten. Ook zijn we bijzonder trots op alle organisaties die we steunen. Hun werk en activisme inspireert ons enorm.

Mama Cash verslagen uit eerdere jaren

Mama Cash Jaarverselag 2019 >>
Mama Cash Jaarverslag 2018 >>
Mama Cash Jaarverslag 2016 >>